Erasmus+

 Intelligent iLearning Environment for Creativity and Diversity

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ δίνει τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να πλουτίσουν τις εμπειρίες τους μέσα από την επαφή με διαφορετικά εκπαιδευτικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα.

Αναγνωρίζοντας την προστιθέμενη αξία του προγράμματος τόσο για τη σχολική κοινότητα όσο και την ευρύτερη τοπική κοινωνία, ο Δημοτικό Σχολείο Καλυβών έλαβε μέρος κατά τα σχολικά έτη 2022-23 και 2023-24 σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ (KA220-Στρατηγικές Συμπράξεις στη σχολική εκπαίδευση) με τίτλο «Intelligent iLearning Environmentfor Creativity and Diversity», με φορέα υλοποίησης το Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α.) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Κύριος στόχος αυτού του έργου «Intelligent iLearning Environment for Creativity and Diversity» ήταν η επιμόρφωση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από 5 διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες στη μεθοδολογία ενός Προηγμένου Παιδαγωγικού Πλαισίου μέσω της αξιοποίησης της συμπληρωματικής σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, για την αποδοχή της διαφορετικότητας, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και την ενθάρρυνση της συνεργατικής δημιουργικότητας.

    Εταίροι του προγράμματος ήταν, εκτός από το εργαστήριο Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α. του Πανεπιστημίου Κρήτης, τα παρακάτω εκπαιδευτικά ιδρύματα και οργανισμοί:

  • Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Ταμασού (Κύπρος)
  • Incukalna pamatskola (Λετονία)
  • 32 SU s izuchavane na chuzhdi ezici "Sv.Kliment Ohridski" (Βουλγαρία)
  • Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων – Διόφαντος (Ελλάδα)
  • Πρότυπα Δίκτυα Πολυμέσων (Ελλάδα)

 

Στη φάση υλοποίησης του προγράμματος, που έλαβε χώρα κατά το σχολικό έτος 2022-23 (μετά την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών), έλαβαν μέρος οι εκπαιδευτικοί και μαθητές της ΣΤ τάξης του σχολικού έτους 2022-23. Συνταξιδιώτες μας η ΣΤ τάξη του Περιφερειακού Δημοτικού Σχολείου Ταμασού Κύπρου και η 7η τάξη του Ελληνικού Σχολείου Νυρεμβέργης Γερμανίας. Τα παιδιά συνεργάστηκαν μέσω τηλεδιάσκεψης με τα παραπάνω σχολεία και διερεύνησαν, συνεργατικά, θέματα που άπτονται της ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο. Συγκεκριμένα, ασχολήθηκαν με τον διαδικτυακό εκφοβισμό, τον εθισμό, την παραπληροφόρηση και τα προσωπικά δεδομένα. Στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα μυήθηκαν στην ψηφιακή αφήγηση και δημιούργησαν ταινίες stop motion animation με πλαστελίνη. Τα έργα των παιδιών μπορείτε να τα δείτε σε μια ψηφιακή έκθεση, κάνοντας κλικ εδώ. Όλη η πορεία εργασίας τους στο πρόγραμμα καθώς και οι ψηφιακές δημιουργίες τους, παρουσιάστηκαν στο 4ο Διεθνές Συνέδριο του Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α. στην Πανεπιστημιούπολη Ρεθύμνου (6 Μαΐου 2023).

Μέσα από τη συμμετοχή του σχολείου στο πρόγραμμα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία:

  • Να αλληλεπιδράσουν με μαθητές που προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικοπολιτισμικά περιβάλλοντα.
  • Να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σε θέματα που άπτονται της ασφαλούς και δημιουργικής αξιοποίησης του διαδικτύου.
  • Να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη και να ενθαρρύνουν τη συνεργατική τους δημιουργικότητα, μέσα από την εμπλοκή τους σε σύνθετες ομαδικές δραστηριότητες.
  • Να καλλιεργήσουν δεξιότητες στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, μέσω της δημιουργικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων παρουσίασης της δουλειάς τους και εργαλείων ψηφιακής αφήγησης.
  • Να συνειδητοποιήσουν τον ρόλο τους ως ευρωπαίοι πολίτες.

Οι εκπαιδευτικοί που έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα είχαν την ευκαιρία:

  • Να επιμορφωθούν πάνω σε ένα καινοτόμο παιδαγωγικό πλαίσιο αξιοποίησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
  • Να ανταλλάξουν εμπειρίες και καλές πρακτικές με τους συνεργάτες εκπαιδευτικούς.
  • Να έρθουν σε επαφή με το ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό οικοσύστημα.

Υλοποίηση προγράμματος Erasmus+ KA1 (Job shadowing) με το Δημοτικό Σχολείο Μιτσερού Κύπρου

Στο πλαίσιο υλοποίησης προγράμματος Erasmus+ KA1 (Job shadowing) φιλοξενήσαμε στο σχολείο μας συναδέλφους του Περιφερειακού Δημοτικού Σχολείου Μιτσερού Κύπρου. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας ξεδιπλώσαμε τη φιλοσοφία μας για το πώς πρέπει να αξιοποιούνται οι Νέες Τεχνολογίες στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Κάναμε μαθήματα αγγλικής γλώσσας σχετικά με το περιβάλλον με τη βοήθεια των ΤΠΕ. Αξιοποιήσαμε εφαρμογές όπως το Kahoot! για να βοηθήσουμε τα παιδιά να δοκιμάσουν τις γνώσεις που αποκόμισαν από το μάθημα της γεωγραφίας. Διδάξαμε γεωγραφία με τη βοήθεια της ρομποτικής και αξιοποιήσαμε ψηφιακά εργαλεία όπως το padlet για να δώσουμε χώρο στους μαθητές και τις μαθήτριές μας να παρουσιάσουν τη γνώση που αποκόμισαν. Υλοποιήσαμε διαθεματικά πρότζεκτ, συνδυάζοντας εικαστικά, γλώσσα και Πληροφορική, προκειμένου να ενθαρρύνουμε την έκφραση των παιδιών και τη συνεργατική τους δημιουργικότητα, μέσα από τη δημιουργία ψηφιακών βιβλίων με τη βοήθεια της εφαρμογής book creator. Η τεχνολογία υπηρέτης των μαθησιακών μας στόχων, με επίκεντρό της το παιδί και τις ανάγκες του. Μα καθώς δεν πρέπει να χάνουμε την επαφή μας με τον πραγματικό κόσμο και θέλοντας να ομορφύνουμε το περιβάλλον στο οποίο περνάμε πολλές ώρες της ημέρας μας, αναπλάσαμε και τον κήπο μας, έχοντας αρωγούς μας τους Χλωροπλάστες!


Αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε όλες κι όλους τις/τους εκπαιδευτικούς που εργάστηκαν με μεράκι και κόπο καθώς και όλους όσοι συνέβαλαν στο να προκύψει αυτό το όμορφο και γόνιμο αποτέλεσμα. Θέλουμε, επίσης, να ευχαριστήσουμε τις συναδέλφους από το Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μιτσερού, κ. Βαλεντίνα Θεοδοσίου και Άντρη Βασιλείου για τη γόνιμη συνεργασία και την αλληλεπίδραση.



Y